Author(s) | Collection number | Pages | Download abstract | Download full text |
---|---|---|---|---|
Шепіта Ю. В., Tupychak L. L., Шепіта П. І., Сивак А. М., Богоніс О. О. | № 1 (68) | 83-93 |
Впровадження цифрових методик, зокрема використання комп’ютерів, сприяє створенню різнопрофільних корекційних та навчальних програм. Це дозволяє виходити за межі традиційних методів навчання, мотивувати учнів і використовувати нові підходи для студентів з особливими освітніми потребами.
Синергетичне поєднання педагогічних практик та інноваційних технічних засобів відкриває нові можливості для розвитку сприйняття, концентрації та дрібної моторики студентів, а також вивчення основ комп’ютерної грамотності. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) і інтерактивні мультимедіа змінюють динаміку освітнього процесу, розширюючи доступ до ресурсів і сприяючи незалежності від фізичного розташування.
Перехід до процесно-орієнтованого підходу, який розглядає навчання як динамічний процес, забезпечує включення індивідуальних потреб кожного студента. Використання ІКТ сприяє ефективному інклюзивному навчанню, дозволяючи студентам з обмеженими можливостями активно брати участь в освітньому процесі.
ІКТ діють як компенсаторні, комунікаційні та дидактичні засоби, що полегшують доступ до навчальних ресурсів, створюють альтернативні форми зв’язку і розширюють педагогічні стратегії. Асистивні технології та адаптивне програмне забезпечення сприяють індивідуалізації навчання, роблячи його доступним для всіх студентів. Однак, інтеграція ІКТ у інклюзивну освіту стикається з викликами, що потребують вирішення для забезпечення успішної реалізації інклюзивних підходів.
Використання ІКТ у вищій освіті підвищує ефективність та доступність інклюзивного навчання, створюючи умови для повноцінного включення студентів із різними потребами в освітній процес..
Ключові слова: ІКТ, інклюзивна освіта, інформаційні технології, ЗВО, методологія навчання, особливі освітні потреби.
doi: 10.32403/1998-6912-2024-1-68-83-93