Method of construction of adaptive interface of multimedia product

Author(s) Collection number Pages Download abstract Download full text
Hrabovskyi Ye. M., Борзих Т. Ю. № 2 (63) 52-63 Image Image

Метою статті є розробка методики побудови адаптивного інтерфейсу мультимедійного продукту. Гіпотезою дослідження стало таке припущення: системі легше адаптуватися, якщо існує деякий прототип користувача, особливостями якого є його здатності сприймати інформацію тими чи іншими способами. Модель користувача у даній статті ґрунтується на критерії первинної системи сприй­няття інформації. Для вибору індивідуалізації інтерфейсу в роботі пропонується використовувати блок обробки інформації про користувача. Запропоновано програмну реалізацію адаптивного інтерфейсу в мультимедійному презентаційному продукті. В даній роботі побудова адаптивного інтерфейсу мультимедійного презентаційного продукту базується на зборі та аналізі інформації про користувача, складанні моделі користувача у відповідності з особливостями сприйняття інформації. У якості психологічно діагностики користувача у рамках даної роботи був розроблений тест, заснований на методиці визначення когнітивно-діяльнісного стилю. Методика орієнтована на визначення різноманітних когнітивних способів сприйняття, мислення, спілкування. Розроблено програмну реалізацію мультимедійного продукту з твердженнями згідно запропонованого тесту. Після закінчення тестування система сама аналізує отриману інформацію і виводить результати тесту. Система забезпечена конт­ролем введення, тобто у разі якщо випробуваний не вибрав жодного варіанту відповіді, він буде попереджений спеціальним повідомленням. У розробленому мультимедійному продукті враховано специфічні риси роботи як візуалів, так і аудіалів. У презентації для кінестетиків створені динамічні меню, є можливість детальніше розглянути графічні зображення. Практичним результатом статті є мультимедійний презентаційний продукт, що містить у собі блок збирання та обробки інформації про користувача.

Ключові слова: інтерфейс, мультимедійний продукт, адаптивний інтерфейс, користувач, бібліотека інтерфейсу.

doi: 10.32403/1998-6912-2021-2-63-52-63


  • 1. Hrabovskyi, Y., Brynza, N., & Vilkhivska, О. (2020). Development of information visualization methods for use in multimedia applications. EUREKA: Physics and Engineering, 1, 3–17 (in English).
  • 2. Khamula, O. H., Soroka, N. V., & Vasіuta, S. P. (2016). Factors of influence of interface use based on mobile applications. Naukovi zapysky [Ukrainskoi akademii drukarstva], 2, 28–36 (in English).
  • 3. Hrabovskyi, Y., & Fedorchenko, V. (2019). Development of the optimization model of the interface of multimedia edition. EUREKA: Physics and Engineering, 3, 3–12. DOI: 10.21303/2461-4262.2019.00902 (in English).
  • 4. Aralova, N. I., Kyiashko, O. Y. (2017). The Method of Technology Evaluation Based on Improved Cost Approach. Science and Innovation, 13 (3), 65–76. doi:10.15407/scine13.03.065 (in English).
  • 5. Khamula, O. H., Soroka, N. V., & Vasіuta, S. P. (2016). Optimization of mathematical model of the impact factors hierarchy of the interface use based on mobile: Polihrafiia i vydavnycha sprava, 2 (72), 28–35 (in English).
  • 6. Martins, P. (2017). A Web-based Tool for Business Process Improvement. International Journal of Web Portals, 9, 68–84. DOI: https://doi.org/10.4018/IJWP.2017070104 (in Eng­lish).
  • 7. Vultur, O. M., Pentiuc, S. G., & Lupu, V. Real-time gestural interface for navigation in virtual environment. 2016. May. In 2016 International Conference on Development and Application Systems (DAS), 303–307 (in English).
  • 8. Hood, N. (2016). Quality in MOOCs : Surveying the terrain’. Burnaby: Commonwealth of Learning (in English).
  • 9. Martin, R. (2016). Twenty challenges for innovation studies. Science and Public Policy, 43 (3), 432–450 (in English).