Author(s) | Collection number | Pages | Download abstract | Download full text |
---|---|---|---|---|
Sabat V. I., Мацюк В. В. | № 1 (70) | 108-115 |
![]() |
![]() |
Метою даного дослідження є розробка та валідація модульної архітектури інформаційної системи інклюзивної освіти, яка підтримує персоналізовану цифрову взаємодію між викладачами, здобувачами освіти з особливими освітніми потребами (ООП), асистентами викладання та адміністраторами. Архітектура системи спроєктована з урахуванням вимог доступності, масштабованості та адаптивності відповідно до стандартів WCAG 2.1.
Дослідження базується на проєктно-орієнтованій методології, що поєднує парадигму Model-View-ViewModel (MVVM) для забезпечення гнучкості інтерфейсу з мікросервісною архітектурою для побудови модульного бекенду. Систему реалізовано з використанням сучасних вебтехнологій (React, Vue.js, Node.js, Python FastAPI) та розгорнуто у хмарному середовищі з контейнеризацією.
Функціональна валідація охоплювала тестування продуктивності та аудит доступності за допомогою таких інструментів, як WAVE, Axe, Lighthouse та Accessibility Insights. Моделі взаємодії були формалізовані у вигляді діаграм UML.
Прототип системи демонстрував середній час відповіді менше ніж 500 мс при навантаженні до 500 одночасних користувачів. Результати аудиту доступності засвідчили рівень відповідності понад 97% для всіх інструментів перевірки. Запропонована архітектура успішно інтегрує асистентів викладання як активних учасників цифрових процесів, що дозволяє формувати персоналізовані освітні траєкторії в режимі реального часу на основі профілів користувачів та показників їх залучення.
Система пропонує уніфіковану архітектурну модель, яка формально включає асистентів як динамічних агентів у цифрових потоках навчання — підхід, відсутній у більшості традиційних LMS-платформ. Поєднання MVVM та мікросервісної архітектури в контексті інклюзивної освіти становить методологічно новий внесок.
Реалізована архітектура дозволяє навчальним закладам впроваджувати масштабовані та інклюзивні освітні середовища, які адаптуються до різноманітних потреб здобувачів освіти без шкоди для продуктивності або доступності. Платформа є придатною для дистанційних та змішаних форматів навчання і створює гнучке підґрунтя для подальшої інтеграції модулів персоналізації, що працюють на основі штучного інтелекту.
Keywords: інклюзивна освіта, цифрова взаємодія, рольовий доступ, доступність, архітектура MVVM, мікросервіси, інформаційна система освіти.
doi: 10.32403/1998-6912-2025-1-70-93-107