Understanding software specifications as a fundamental element of quality metrics

Author(s) Collection number Pages Download abstract Download full text
Hileta I. V., Кіселик Р. О. № 2 (71) 82-93 Image Image

Анотація. У статті розглянуто роль візуалізації інформації як одного з ключових факторів підвищення ефективності навчального процесу в умовах цифровізації освіти. Окреслено основні види засобів візуалізації, їхні дидактичні функції та вплив на засвоєння навчального матеріалу. Здійснено порівняльний аналіз програмних засобів створення інфографіки (Canva, Piktochart, Infogram, Easel, Visualize, Adobe Express), виокремлено їхні переваги та недоліки з погляду зручності, функ­ціональності, адаптивності до освітніх цілей.

Результати. Установлено, що використання візуалізації забезпечує підвищен­ня мотивації здобувачів освіти, сприяє кращому розумінню складної інформації, покращує запам’ятовування й аналітичне мислення.

Новизна. Уперше запропоновано інтегративний підхід до оцінювання про­грам­них засобів інфографіки саме в контексті освітнього застосування.

Практична значущість. Матеріали статті можуть бути використані викладачами для удосконалення візуального супроводу навчальних курсів, а також розробниками цифрових освітніх продуктів.

Ключові слова: візуалізація інформації, інфографіка, навчальний процес, програмні засоби, ефективність навчання.

doi: 10.32403/1998-6912-2025-2-71-73-81


  • 1. Mayer, R. E. Cognitive theory of multimedia learning. 3rd ed., revised and expanded. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. 412 p.
  • 2. Mayer, R. E. Multimedia learning. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. 358 p.
  • 3. Krauss, J., Boss, S. Thinking through project-based learning: guiding deeper inquiry. Thousand Oaks, CA: Corwin Press, 2013. 197 p.
  • 4. Lytvynova, L. S. Models and technologies of blended learning in general secondary education institutions. Kyiv: Pedahohichna dumka, 2017. 240 p. (In Ukrainian).
  • 5. Bondar, T. M. Didactic principles of visualizing learning content. Information Technologies and Learning Tools, 2019, No. 2(70), pp. 24–36. (In Ukrainian).
  • 6. Holub, I. Using infographics in a distance course in Google Workspace for Education. In­no­va­tive Vocational Education, 2022, No. 3(4), pp. 58–62. (In Ukrainian).
  • 7. Panchenko, R., Cheremskyi, R. Infographics as an effective learning tool. Information Tech­no­logies in Education, 2016, No. 25, pp. 57–61. (In Ukrainian).
  • 8. Vovk, O. V. Infographics as a means of visualizing educational information. Pedagogical Scien­ces, 2018, No. 71, pp. 45–49. (In Ukrainian).
  • 9. Smiciklas, M. The power of infographics: using pictures to communicate and connect with your audiences. Berkeley, CA: Que Publishing (Pearson), 2012. 224 p.
  • 10. Yıldırım, S. Infographics for educational purposes: their structure, properties and reader ap­proa­ches. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2016, Vol. 15, No. 3, pp. 98–110.
  • 11. Moreno, R. A picture is worth a thousand words: teaching with infographics [Electronic resource] / R. Moreno. ResearchGate, 2013. Available at: https://www.researchgate.net/pub­lication/275536048_A_Picture_is_Worth_a_Thousand_Words_Teaching_with_Infographics.
  • 12. Mayer, R. E., Moreno, R. Split-attention effect in multimedia learning. Journal of Educational Psychology, 1998, Vol. 90, No. 2, pp. 312–320.